donderdag 20 augustus 2015

En weg waren alle bloemen

Tuin  met op de achtergrond een heftig gesnoeid pruimenboompje
Zondag
Ik zit in het zonnetje,
een nep zonnetje dat wel, maar het voelt wel bijna net zo lekker.
Buiten regent het al de hele tijd. En het is zelfs koud...dat was even een vette schok voor de eerste schoolweek. Dochter moest eigenlijk nog wat dingetjes halen die ze vergeten was, maar ze gaat morgen wel melde ze net. Ik geef haar groot gelijk. Door en door zeiknat regenen is nu niet bepaald iets om naar uit te kijken. Dus hangen we deze laatste dag nog even allemaal alsof het vakantie is.
Maar het voelt niet meer zo.
De vakantie is echt onherroepelijk over. Nergens hangt dat gevoel meer rond. Niet in huis, niet in de tuin en niet op straat. En al helemaal niet meer in het weer. Best wel raar eigenlijk. Dat het dan zo ineens over is. En altijd rond de 17e 18e van augustus. Maakt zelfs niet uit of je dan al naar school moet. Iets in de lucht maakt dat het gevoel van vakantie voorbij is. Zal wel met de seizoenen te maken hebben. We zijn over de helft van de zomer. Oogstseizoen is begonnen. En hebben jullie het al geroken buiten? De geur van de herfst zit er aan te komen. Die zoete geur van stervende planten.
Eergisteren zei dochter nog romantisch dat de herfst haar favoriete seizoen was. Toen hingen we samen uit het raam de geur van de stervende planten op te snuiven. Toen was het ook nog warm, en scheen de zon. Met dat soort weer is de herfst natuurlijk ook wel top ja. Ik was het helemaal met haar eens. Maar nu heb ik het koud, en weet ik niet wat ik aanmoet. Het voegt allemaal niet meer. Het ene is te warm en het andere te koud. En bijna alles zit te krap. :(

Maandag
Ze is naar school. Zoon was vanmorgen zo zenuwachtig voor haar dat hij haar anderhalf uur te vroeg wakker maakte. Dat was nou ook weer niet de bedoeling. Ze is toch maar even naar beneden gegaan om ontbijtje te maken. Zo had ze natuurlijk wel uitgebreid de tijd. 
Inmiddels zit ze alweer een uur op school. Benieuwd naar wie er nieuw kwam in de klas....en klagen dat ze nu met 35 in de klas zitten. 35, dat is toch niet normaal! En economie begint voorlopig nog niet. De vacature is niet vervuld. Vorig jaar was dat met wiskunde en nu met economie. Ik ben benieuwd hoe lang het dit jaar gaat duren.

Woensdag
Word ik wakker zijn mijn gordijnen al open geschoven. Dochter kwam net goedemorgen zeggen. Blijkt Zoon al uit wandelen te zijn, naar het bos. Hij was al om half 6 wakker en schijnt de gordijnen open gedaan te hebben. Niets van gemerkt!
De zoveelste dag op een rij dat ik slecht geslapen heb. 

Donderdag
Ik loop een dag achter. Ik zit nog zo in de vakantie-modus terwijl hier in huis alles anders is. Beide kinders in de vroege morgen de deur uit gaan en ik dus een tijdje alleen zit. Ik weet nog niet hoe ik met die vrijheid om moet gaan hoor. Ik hang dan ook in bed. Zonnetje schijnt en ik hang in bed. Straks maar weer wat doen. Dinsdag komt de abbonee-onderhoudt en verderop in de week krijg ik ook nog een nieuwe verwarmingsketel. Ik zie er enorm tegen op. Weer allemaal zooi en eerst alles opruimen en aan de kant zetten. Ik ben al zo moeoeoeoeoe

bijna half 6.
Het wachten is op Dochter. Ze ging te lunchen bij vriend samen met vriendin en is nog steeds niet thuis. 4 uur had ze gezegd.  Ik wordt altijd ietwat zenuwachtig als ze zo over de tijd heen gaat en niet even wat laat horen. Maar dat kan dus niet, want haar foon staat uit. Zal wel weer leeg zijn.
Ze zijn voor de tuin geweest vanmorgen. 4 man sterk. Alles is weg gemaaid. mijn vaders margrieten zijn kassiewijle, mijn guldenroede is pleite, twee van mijn hortensia's zijn foetsie, mijn moeders Roos, de citroenmelisse, de campanula....nou ja...dat dus. Het gras is kort, de heg is netjes, en er ligt een enorme bult met snoeiafval. dat mag ik zelf af gaan voeren. Op de fiets ofzo?
Zit namelijk zo, de wijkmeester beloofde al jaren hulp. En nu had ze die dan ook eindelijk geregeld. De man kwam, hij bekeek de tuin, beloofde te helpen en ging met een plan naar de woningbouwvereniging. En daar liep het spaak. De woningbouwvereniging heeft weliswaar een project, maar dat is marginaal. Eén keer komen ze alles wegsnoeien en daarna zoek je het maar lekker uit. En, er moet eerst een indicatie gemaakt worden. Je weet wel, zo'n keukentafelgesprek. Anders geen hulp. De man zag de bui al hangen en vertelde dat zo heel veel afgewimpeld wordt. Hij deed dit dus nu tussendoor. Maar het gevolg is wel dat er niets afgevoerd wordt. Zie de grote bult op de achtergrond van foto twee....Dat gaat wel eventjes duren met de groene bak ;)

rechterkant, en weg waren alle bloemen, hortensia en roos
Nu het huis nog aan kant. Maar eerst slapen, ik ben bekaf.
*´¨)
 ¸.•´¸.•*´¨)
 (¸.•´ ★ *¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸.. ★*¨*•.¸¸..

6 opmerkingen:

  1. Groenafval op de ophaalmorgen netjes bij de andere groene bakken stoppen? Doen wij ook als er een bak vol is hoor. En als je het netjes doet is het geen probleem toch? Misschien even aan je klaagburen vragen en aangeven dat de rommel dan sneller weg is moet toch aanslaan bij ze?

    Hoorde inderdaad van je dochter van de 35 in een klas. Jongste zit gelukkig in een klas van 28. Al wennen genoeg vanaf de 15 die hij had. Het treinen gaat bovenverwachting goed!! Schagen is tot dusver een hele goede zet. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stoer hoor, die Ryan toch. Nu maar hopen dat de school ook flink aan de verwachting voldoet (en net zoals scholen aan zee alleen maar doet alsof)
      :)

      Verwijderen
  2. Zonde van die planten. Geen mannen met groene vingers blijkbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tegenwoordig zijn hoveniers heel erg schaars. Dit waren vrijwilligers zonder groene vingers inderdaad.

      Verwijderen
  3. Nou ja zeg ,ze zijn wel flink tekeer gegaan en idd blijkbaar geen verstand van planten .En zoals de suggestie hierboven ,afval bij anderen in de groene bak ,doen wij hier ook met buren !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vraag wel aan de andere buren.....en de rest recycle ik in de tuin. :)

      Verwijderen