dinsdag 6 januari 2015

Je hebt wel eens zo'n dag.....

Volle maan boven het Kuitje- foto van Annelies Kemp
Het is alweer laat, gisteren lag ik dan wel in bed en sliep ik ook wel maar werd ik wakker om 2 uur en deed vervolgens een uur lang geen oog meer dicht. Ik had last van het felle maanlicht wat in mijn kamer scheen door de kieren van de gordijnen. En eenmaal wakker was ik onrustig en kon ik niet meer slapen. In plaats, dat ik er van ga genieten, het was toch best heel mooi om te zien, lag ik te balen in mijn bed. Misschien ook wel vanwege de zenuwen voor vandaag.
Want vandaag ging ik voor de tweede maal met Zoon naar een meneer die hem energetisch behandelt. Deze keer gingen we met het openbaar vervoer en op de een of andere manier is zo'n eerste keer zelfs voor deze mamma vreselijk spannend. Dusssss
Ik heb geslapen, ik had alles klaar en toen was Zoon zijn OV-kaart kwijt...aaaaarrrrggghhhh
Bleek dat hij hem in zijn broek had laten zitten, die ik net in de kookwas had gehad. Het kaartje zat netjes opgevouwen in zijn broek, ja....niet meer te gebruiken natuurlijk :(
Ik chagrijnig en even vet in paniek.
Zoon gestrest: Wat nu, hoe moeten we nu heen...
Dochter: Dan koop je gewoon een nieuwe, komt heus wel goed!
Ik: Oja...dat kan ook.
Pffff echt hoor, dat soort dingen daar ben ik niet goed in( dat alles fout gaat op het laatste moment en dan oplossingen vinden.)
Uiteindelijk zijn we op pad gegaan. Gaf ik te laat aan dat we moesten uitstappen(ik luisterde niet naar Zoon) waardoor de buschauffeur terug moest rijden voor ons(anders moesten we wel erg ver terug lopen, kilometertje of 5) en toen dwalend door de wijk op zoek naar het huis waar we moesten wezen. We waren nog op tijd ook.
Maar het is gelukt en terug ging alles zoals het moest!
Na de behandeling was Zoon zo opgelucht dat hij de hele weg grapjes heeft gemaakt en de oren van mijn hoofd kletste. Het was gewoon reuzegezellig!!! Dat verdiende wel wat lekkers hoor. En ook het feit dat het akelig koud was onderweg en we bij het overstappen een kwartier in de kou moesten staan. Daarom hebben we voor thuis chocomel met slagroom gehaald. Om lekker op te warmen!
Dan ga ik nu lekker naar bed,
welterusten!

2 opmerkingen:

  1. Dit nummer heb ik een paar jaar geleden bij BIlly op zijn blog gehoord en sindsdien draai ik het geregeld. Ik vind het een heel mooi nummer!
    Jongelui en hun OV's. Hier nog zo eentje...
    Liefs Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke buschauffeur.. Dat doen ze hier niet..

    BeantwoordenVerwijderen