zaterdag 30 augustus 2014

Zwijmelen op Zaterdag

Gisteren was ik aardig op weg om mijn atelier zo goed als kinderspullen-leeg te krijgen, toen dochter thuiskwam en ik er achter kwam dat ze geen vervanging had gezocht/gevonden voor het bezorgen van haar krantjes. zooo dat was een lange zin...ben er ook nog steeds knarrig van, en dan maak ik hele lange zinnen. Dan kan ik niet stoppen met praten zeg maar....
afijn
Ze wist van mij al dat ik die krantjes niet wou lopen(iets met, te vaak haar klusjes opgeknapt enzo) Dus had ik haar al geadviseerd om naar de baas te bellen en te zeggen dat ze geen vervanging kon vinden. Maar niet doen hè!
Gewoon niet doen.
Werd ik gisteren dus, om 4 uur nog eens, toen de lucht al donker van de naderende hoosbuien was, voor een voldongen feit gesteld. U snapt wel hoe mijn humeur er aan toe was.
En helemaal toen ik 2 uur later zeiknat en bibberend thuis kwam.
Ik was tot op mijn hempie, en zelfs mijn onderbroek was nat van het fietszadel. Echt hoor.....

Ik heb meteen de pijama aangedaan en een lekker warm vest en sjok broek en dikke sokken, om warm te worden. En dat was nodig ook.
Ondanks dat ik het vannacht zweterig warm had, had ik vanmorgen toch flinke spierpijn. Het zit nml zo, haar wijk is het nieuwe prestigieuze Duindreef. Met al die huizen op nepduinen. waarvan en er toch best nog wel veel GEEN brievenbus bij de weg hebben en ik dus heuvel op, heuvel af, trap op en trap af moest. Ik was kapot! En dat in de stromende regen. :(
Regen, ik kan het bij tijd en wijle niet uitstaan.
Maar oké
Het liedje wat ik heb uitgekozen voor de zwijmel is wel weer erg leuk. Let eens op die flitsende kleren en die danspasjes. Je gaat er toch spontaan van meedansen.
Fijn Weekend!!!!


19 opmerkingen:

  1. Heerlijk nummer. Je bent een beetje maf dat je die krantjes zelf gaat bezorgen in de stromende regen. Zo leert dochterlief het nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh en je doet t ook nog?? Je bent echt te goed hoor.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps, jij voelde je voor een voldongen feit geplaatst? Had je haar niet beter kunnen confronteren met háár voldongen feit?! En dan is helpen nog iets anders dan het zelf alleen voor haar opknappen.
    Ik heb ook wel bezorgwerk gedaan, en ook wel eens met tegenzin, maar toch. Ook wel geholpen met ochtendkranten, ook 's winters. Brrr...
    Maar je hebt er wel een humoristische draai aan gegeven met deze keuze; inderdaad, aanstekelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Reken maar dat ik boos was maar ja dan alsnog moet het gedaan worden . Ze liep op krukken. En niemand van de gevraagden kon :(

      Verwijderen
  4. die dochter van jou boft maar...... mijn kinderen hadden vroeger de mazzel dat hun vader net zo handelde als jij....

    Je muziek is gaaf, inderdaad zeer opzwepend ;-)

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. misschien moet ik er toch wel even bij zeggen dat dochter op krukken liep en dus niet kon bezorgen :(

    gelukkig gaat het inmiddels een stuk beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een lekker nummer hoor, manlief vond het ook geweldig, wat die een hekel aan regen heeft...
    Maar goed, die krantenwijk, ik heb het ook vroeger wel eens gedaan voor mijn zoon, deden we het samen als het heel koud was of zo.
    Maar zo makkelijk als jouw dochter ervan afkomt... lekker makkelijk als mama het toch maar weer doet. Maar ik snap het ook wel weer want als dit fout zou zijn gegaan zou ze ook haar baantje kwijt kunnen zijn natuurlijk... en dat wil je ook weer niet... Hoop dat je inmiddels wel weer warm bent geworden :-). Fijne zwijmeldag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lees nu je reactie, op krukken zou dat erg lastig zijn geweest, maar ja dat telefoontje plegen hè, is niet zo moeilijk als je handen en oren het nog doen ;-).

      Verwijderen
    2. ja dat telefoontje is toch niet zo moeilijk....alsof ze haar door de foon gaan opeten ;)

      Verwijderen
  7. Aha ze liep op krukken .Ik dacht al wat ben je gemakkelijk om dan toch zelf te gaan .Maar ze moet wel een beetje op haar donder hebben hoor en je bent gewoon een heel lieve moeder .En dan niet te vergeten je muziek is echt leuk ,hier geniet ik van deze oude muziek
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze heeft me alweer de hemel in geprezen...en zo hoort het ook ;)

      Verwijderen
  8. Moederliefde ;-) Maar idd een telefoontje kon ze wel plegen alhoewel ik dat drempel gevoel wel herken van bellen vroeger :-)

    Heerlijk nummer daar is je humeur gauw van opgekrikt en beterschap voor je dochter Bibje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal het doorgeven. Als het zo doorgaat loopt ze donderdag haar krantjes zelf weer gelukkig.

      Verwijderen
  9. Ik kan wel zeggen... je bennie wijs... maar vrees dat ik hetzelfde zou doen. Zeker nu ik lees dat ze op krukken liep. Maar toch. Je zou ze. Wat een prutbuien ook weer hier vandaag. Dat ze er zo vrolijk over kunnen zingen, dat snap ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat je zegt...vandaag van 't zelfde laken een pak....en ik heb daar geen dansje bij gedaan nee :(

      Verwijderen
  10. Wel lief dat je toch de krantjes hebt gelopen. Het nummer is lekker swingend.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het voordeel van laat lezen en reageren is dat je soms wat meer informatie hebt. Toch blijf je goed gek dat je het klusje van je dochter opgeknapt hebt. Als iemand in een situatie verkeert waarin de baas wel begrijpt dat je geen kranten kunt lopen is zij het wel. Een belletje kan geen kwaad.

    Yep (toen 14) heeft ooit na anderhalve week schoorvoetend zijn vakantiewerk van zes weken aan de wilgen gehangen. Dikke tranen en zo. Maar hij is wel zelf naar de baas gegaan om het hem te vertellen.... (ik was er wel bij, net als de vrouw van de baas die het aan had zien komen)..

    Ik hoop dat je niets overhoudt aan deze door de regenloop actie.

    BeantwoordenVerwijderen