dinsdag 19 augustus 2014

Herfstschoonmaak

Op de piano in Bibjehuis
Ineens is het herfst, zomaar van de een op de andere dag. En het is ook voorbij met de vakantie.
Dat dat toch zo tegelijk kan gaan zeg, echt gek.
Dochter verdween vanmorgen net voor een dikke hoosbui op de fiets naar school. Ik hoop maar dat ze droog overgekomen is. En ik ben sindsdien wat in de war haha. Weet even mijn ritme niet te vinden. Heb ik wel weer een weekje voor nodig hoor.
Daarom heb ik bedacht dat ik een plan moest maken. Een soort van afvinklijst. Een project. Of zoiets. Eentje die over 19 weken klaar is. Want dan is het kerstmis!
Ik weet niet of het gaat lukken hoor, ik heb het de afgelopen jaren al vaker geprobeerd. Maar dan doe je even niets meer en loopt zo de hele boel weer vol.
neem nu mijn atelier. We waren best al een aardig eindje gekomen maar nog niet af . Gaat dochter tussen de puinzooi zitten knutselen. Gevolg is dat er weer troep bij is gekomen ipv weggegaan. Kan ik dat ook weer opruimen. Kijk en zo kom ik dus nooit waar ik wezen wil. Ik kan nml niet werken in een rotzooi. Dan raak ik afgeleid en geprikkeld en vliegt mijn inspiratie zo de deur uit. Misschien was het toch niet zo'n goed idee om af te spreken dat alle kunstzinnige uitingen daar mogen gebeuren. Misschien is het idee dat ik die plek echt voor mezelf hou en dat zij daar alleen bezig mag onder strikte voorwaarden? Opruimen is namelijk niet echt haar ding....en laten liggen is niet zo een goed idee als je ziet wat voor een puinzooi zij ervan weet te maken wat ze met veel aansporing uiteindelijk op gaat ruimen. Waardoor ik al die tijd niet kan werken in MIJN atelier. Nee dat is niet zoals het moet gaan. Ik ga daar mij hoofd nog even over breken hoor. Want aardig als ik ben, zit ik nu weer rekening te houden met haar wensen  ipv de mijne. En dat voelt niet fijn.
Grenzen stellen....iets wat ik echt nog steeds niet goed kan als het gaat om mijn ding.

Wat ik in ieder geval ga doen de komende weken:
-Mijn atelier verder uit en inruimen.
-Grofvuil bellen en de kringloop aan laten rukken om de overbodige spullen en troep op te laten halen.
-Computerkast beneden leegruimen en in de grote kast stoppen(want daar zaten al mijn schilderspullen die naar het atelier gaan)
-Computerkast slopen...Jaaaaaaa, want deurtjes zijn al stuk en ik wil er een tafeltje van maken(mooi dik grenenhout)
-Voorhalletje nu eens inruimen en opknappen
-Slaapkamer verder indelen. Ik heb mijn secretaire met dochter geruild en haar tafeltje  neergezet. Jaha ik heb een schrijfhoekje gecreĆ«erd :)
-En schoonmaken, schoonmaken schoonmaken voordat dat de winter toeslaat. Dan krijgen de huisstofmijtjes geen kans om uit te groeien tot imperialistische kolonieen.
- De trapkast voor de zoveelste keer uitruimen en schoonmaken....pffffff het blijft zeuren met die plek.

We wonen hier nu 5 jaar.
En nog steeds heb ik niet echt het gevoel dat dit thuis is.
Nog steeds voel ik me ook hier niet welkom.
Nog steeds heb ik het gevoel wat we toen hadden, toen we hier naar toe vluchtte.
Nog steeds.......


6 opmerkingen:

  1. Hm jah t voelt echt herfstig he? Tuurlijk gaat het je deze keer lukken echt opgeruimd te zijn tegen de kerst. et dit weer zeker, word je iig niet verleid om in de tuin te gaan zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes. He zijn echte 'herfst-klusjes'..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik liep een half jaar achter en inmiddels is mijn to-do-lijstje nog maar heel klein. Heb mezelf tot eind september gegeven en dan moet het af zijn. Jij succes ... gelukkig heb je nog even :)

    BeantwoordenVerwijderen