maandag 21 juli 2014

Mooie Maandag

Het weekend is weer voorbij.
Niet dat ik nu enig besef van de dagen heb hoor. Het is per slot va rekening vakantie niet waar?
Maar ik weet het toevallig, omdat ik vanmorgen om 7 uur de buurman in de auto hoorde stappen en wegrijden naar zijn werk. Dus is het maandag.
Het is een beetje fris dag,
eerste dag van de week dag,
startdag,
Maandag.
En wat doet Bibje deze maandag?
Hele goede vraag....... :D
Het is een 'ik schrijf mijn blog'-dag, en 'ik schilder mijn selfie'-dag. 'Ik doe de boodschappen'-dag. En dan natuurlijk de gewone taken, de 'ik moet opruimen'-dag, en de 'ik poets de wc/badkamer/enz'-dag en 'ik doe de was'-dag. Dat wordt een latertje vandaag....het is namelijk alweer 10 uur 59.
het is ook een 'ik ben een beetje lui'-dag.
Een 'ik ben aan het bijkomen van de hitte'-dag. het zit namelijk zo: Toen het vrijdag ineens zo walgelijk heet werd, en wij met zijn allen naar het strand gingen, en daar amechtig onder de parasol zaten te zweten, en in de avond een barbecue aanstaken, ik de volgende dag ziek was. Darmproblemen, afschuwelijk moe en vet overprikkeld. Gelukkig dat het hier toen al 10 graden kouder was......Ik heb op de bank gehangen en ben zielig geweest en heb de armen/schouders van Zoon gedept(vet verbrand ondanks de smeersels)

Het is een Bibje ding...

Eerst ben ik nog wel in voor leuke dingen en ga dan mee in de drukte, om ineens op een punt te komen dat ik niet meer kan, en dan stort alles in. Herkent U dat? Op elke echte weg-vakantie heb ik in het midden altijd een dag zitten dat ik mijn ene been niet meer voor mijn andere kan krijgen en het liefste in huilen uitbarst. Dan wordt het me allemaal te veel. In Frankrijk ging het zelfs zover dat ik niet meer kon lopen. Dat was pas echt eng. Dat gevoel dat je hebt als je slaapt en in je droom niet vooruit kan komen hoe je ook je best doet. Je krijgt je ene been niet voor je andere been uit. Dat gevoel, dat had ik toen. We hebben de taxi gebeld en ik ben op mijn bed gaan liggen, ver weg van de andere mensen uit de groep( het was een schildervakantie) Gelukkig was ik daarna wel weer opgeknapt hoor, maar dat moment had ik van het weekend dus ook.
Daarom wordt dit dus het begin van een rustige week. Een week waarin niets moet. Een week waarin ik wat hang en wat lummel en mezelf verwen door vrij te nemen. Ik lees een boekje, schilder wat, neem hier en daar een voetenbadje, eet wat vaker chocola en doe wat meer gezellige films kijken. Loop wat rond, knuffel de kinders nog wat vaker, neem in dezelfde flow de vriendjes/dinnetjes ook gewoon even mee ;) En ik geef mezelf de opdracht om elke dag de pareltjes van de dag te verzamelen.  
Daarom is dit dus een Mooie Maandag!!!!!
Fijne week allemaal!

2 opmerkingen: