maandag 13 januari 2014

ik zag laarzen

ik zag laarzen







en een gezinnetje...

een kussend stelletje
 met rare mondjes




maar het begon allemaal zo hoor
stukjes papier op 6 canvasdoekjes.




Het duurde even voor ik goed en wel op gang was vandaag. We hebben namelijk extra lang over de krantjes gedaan. het was zulk zacht mooi weer. Het rook ook echt naar de lente. Dan te bedenken dat over een week die hele lente ws gewoon onder de vorst zit. jammer hoor, want dan duurt het extra lang voor het weer groen wordt, met al die bevroren knoppen enzo. dan kan het maar beter gewoon wat sneeuwen. dat is nog niet zo erg voor de knoppen had ik begrepen. Kou, ik heb er nu geen zin meer in hoor. Ze zijn gewoon te laat!

Maar goed, mijn werk dus. Ik had eerst dat ene bolletje deegklei soldaat gemaakt. Nou ja bijna dan, want echt lekker is het niet natuurlijk met al dat zout er in. hahaha. Ik heb er weer een lapje van gemaakt en weer op gestempeld. Nu met een eigen gemaakte stempel. Ik moet zeggen dat het lapje er een stuk beter uitzag dan de het eerste keertje. Ze zijn nu gelijkmatig dun, ipv dik en dun en rafelig enzo. Ik hoop dan ook dat deze tweede keertjes nog mooier worden dan de eerste keertjes.

Dan heb je dat gemaakt, en dan moet het drogen. Ik kan je wel zeggen, als je zo bruist van de inspiratie is dat vet irritant, en daarom heb ik de doekjes er maar bij gepakt. Ben ik papier gaan uitzoeken met leuke en lieve printjes en ben ik gaan plakken. gesso erop gesmeerd, en toen zag ik in al die snippers en stukken alweer van alles naar boven komen. Zo leuk hoe dat dan zomaar ontstaat. Mijn kunstenaarsblik wordt weer al helderder. 

De opmaak van de blog is nog steeds niet zoals het moet zijn en het leest wat rottig maar ala, het staat er op(al een uur bezig verdikkeme)
Ik sluit af met een echte klassieker. Zat de hele dag al in mijn hoofd, vergezelde mijn inspiratie zogezegd. :D
Enjoy!!!!!!
En welterusten.....





tweede keertje
nu wat beter gelukt

4 opmerkingen:

  1. ooooooooooooo, wat zijn je kunstwerken mooi!! echt leuk, zeg! en je hartjes vind ik ook leuk. mijn moeder heeft ontzettend veel gebrooddeegd toen wij nog klein waren, leuk om te zien dat het weer helemaal terugkomt. fijne aaf! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje dankje dankje :)
      tis zo lekker makkelijk om even de keukenkast te openen en dan klei te maken. En het is gifvrij. Ook niet onbelangrijk.
      Ik ga eerdaags een give away doen in het kader van mijn webshopje...even in de gaten houden!

      Verwijderen
  2. Dat live traffic feed heeft het wel mis, trouwens. A: ik woon in Grave, niet in Cuijk. Ten tweede: Cuijk ligt in Noord-Brabant, niet in Limburg. Zou ik toch eens een hartig woordje mee gaan spreken, met dat live feed..... Schandalig! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou jaaa dat schiet ook niet op. Weet ik nog niet wie waar vandaan komt

      Verwijderen