maandag 14 oktober 2013

Dromen over kerst


van Kras naar Zen
Bibje





Inspiratieloos,
vol hoofd maar alleen maar op het zelfde riedeltje kunnen komen,
klaag, brom, zeur, moe,
Futloos en al dagen amper geslapen.

Nat geregend wel drie keer.
Harde natte windvlagen in mijn gezicht,
slierten haar in mijn ogen. En niet eens een houtkachel in huis om me aan te warmen.

Dromen over grootse dingen
toch liever op de bank met kaarsjes aan
en dekentje en een paar kussens om in te kruipen.
winter is onderweg

Weet je waar ik eigenlijk nu heel erg zin in heb?
In kerstmis,
of nee eigenlijk in de december maand,
het vol verwachting gevoel naar de feestdagen toe.
Gister zat ik zo lekker opgekruld op de bank me af te vragen of ik niet gewoon nu al de boom op zou tuigen. Het is altijd zo gezellig met al die lichtjes.
En dan lekker aan de chocolade, in elke vorm, dampende chocolade drank, cake, koekjes. Lekker allemaal zelf gemaakt. In mijn ouderwetse oventje. Voor de tv, lekker genieten van ouderwetse zwijmelfilms en balletvoorstellingen, Of  zitten in het donker met alleen maar muziek en kaarsjes aan.
Jaaaaaaa
Nog anderhalve maand.






5 opmerkingen:

  1. Mijn man vond het snoer kertverlichting zo gezellig staan. Ik liet het hangen en het brandt weer 's avonds. Dus waarom niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, kaarsjes en lichtjes kunnen altijd! Gewoon toegeven aan je behoeftes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt gezellig inderdaad! De feestdagen duren niet lang meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doe je dat toch als je dat graag wil!! Wat geef jij erom........ het ligt ook allemaal al een tijdje in de winkel.
    En die lichtjes kunnen altijd toch, doe je ze in een glazen bokaal ofzo, kan ook. Ze hadden bij de action ook van die leuke met witte bloemetjes en pareltjes..........
    En wat betreft je moe en futloosheid, ik heb tijdje terug voedingssupplement gekocht 'energie boost' en magnesium. Volgens mij heeft het wel geholpen. Ik was ook zo moe, al 's morgens als ik m'n bedje uit kwam 't voelt nu allemaal weer wat beter.

    BeantwoordenVerwijderen