woensdag 2 oktober 2013

Bleu skies

van Kras naar Zen by Bibje




Het is alweer woensdag,
jeetje wat gaat het toch snel.
En heb ik al wat gedaan?
Nou minimaal hoor, ik zit echt in de slow-modus.
In de lui-modus, de traag-modus, de geen zin-modus.
En kan het me wat schelen?
Nou ja eigenlijk wel, want ik verveel me kapot als ik niks zit te doen.( en tegelijkertijd baal dat ik nog zoveel te doen heb...lekkere tegenstelling toch weer) Ik loop met de ziel onder mijn arm nadat ik de afwas/stofzuig/was enzo gedaan heb. Ik ben te moe voor grote klussen die ik zo graag aan zou pakken. Maar ja, dan kom ik halverwege en ben ik weer dagen van de rel(stofzooi longproblemen) Ik denk dat ik toch maar die speciale mondkapjes moet aanschaffen. Tis een idee.

Verder
ja verder ja...
wordt inmiddels alweer een paar dagen keurig door de weervrouw/meneer vertelt dat we sluierbewolking krijgen wat in feite gewoon vliegtuigsmok is, wat over onze hoofden uit gesproeid wordt. Waardoor de zonnige dagen hier echt nog steeds op 1 hand te tellen zijn sinds de mooi weer periode weer begonnen is. En de lucht dus prachtig wit is elke dag, geen wolkje te bekennen hoor alleen die witte waas. Of verschillende weertypes door elkaar heen.
Ik kan zo verlangen naar echte blauwe luchten met echte wolken die daarin drijven. Je weet wel, die wolken die je met aardrijkskunde leerde en heel af en toe nog eens voorbij ziet schuiven. Inmiddels is daar en heel arsenaal aan nieuwe soorten bij gekomen, die leer je nu via Helga van Leur. Waarbij ze eigenlijk hoort te vertellen dat dit geen natuurlijke wolken en al helemaal geen sluierbewolking, maar vliegtuigsmok is. Ik denk dat ze met dit lesje van een paar dagen terug ons alvast voorbereidde op de dagen dat er weer flink gesproeid gaat worden. Tegenwoordig zie je nml die mooie doorzichtige wolkjes op de kaart verschijnen, sinds een aantal mensen de KNMI overspoelen met vliegtuigstreepfoto's......

Dat was vanmorgen...inmiddels
(bijna 12 uur)is de lucht mooi wit.
Er wordt dan wat vaag gedaan over bijzondere luchten tijdens zonsondergangen en sluiers en mooie kleuren enzo.  Het is goed hoor, wees gerust.....
Maar het kan gewoon niet goed zijn, ook niet als het is om de global-warming tegen te houden! Want wolken houden de warmte juist in de atmosfeer en creëren een omgekeerd effect. De aarde kan niet meer afkoelen. Iets wat je juist nu alweer een hele tijd ziet gebeuren, niet waar?
Ik volg dit al een hele tijd,
al sinds mijn kinderen peutertjes-klein waren.
En het sproeien lijkt alleen maar erger te worden.
Wat ik best verontrustend vind, want nu de zure regen is afgedaan als voorbij, lijkt het wel of nauwelijks iemand van enig gewicht  zich nog zorgen maakt om wat uit de lucht komt vallen......


Straks komt er een tijd dat de blauwe luchten alleen nog in sprookjes voorkomen. Iets wat niet echt is. Een legende van misschien lang lang geleden , in een ver-ver-weg-land....
Ik voeg vandaag naast een muziekje dan ook een korte docu.
En de link naar een petitie: http://chemtrails.petities.nl/






1 opmerking:

  1. Wat wordt er toch onnadenkend gevlogen. Wij zitten nu op het platteland in Frankrijk. Soms lijkt de lucht daar een dambord. Een kruispunt in de lucht.

    BeantwoordenVerwijderen