donderdag 26 september 2013

Van Kras naar Zen......

Proporties beetje uit balans
Zoon tekent






Schilderijtjesdag,
dat was het gisteren.
Even bijkomen van al dat gereis(want maandag ook naar Haarlem geweest) en dus even een stukje rust gepakt.
Ik moet zeggen,
na al die moeheid en tegen de dingen opzien en benauwdheid en onrust en iebeligheid ben ik eigenlijk best wel monter achteraf. En best wel fris, toch wel.
Ik sta er wel van te kijken.
Best wel.
Maandag was nog even moeilijk, mijn lijf ging nog flink in verzet. Ik zag er ook zo tegenop. Het kan ook nooit een keer normaal bij ons. Nee, wij moeten weer stad en land afreizen om hulp. Kost allemaal dat het barst. Echt hoor...als ik rijk was.....was ik rijk....tjah
En dan woonde ik mooi niet in dit stuk niemandsland. Waar hulp vaker uitdraait op kinder- en gezinsmishandeling dan dat er werkelijk iets opgelost wordt. En waar hulpverleners en professionals ondanks meerdere klachten en maatregelen rustig door kunnen gaan met hun werk. Je vraagt je toch waarom mensen zulke monsters worden en dan ook nog overtuigd zijn van hun goede bedoelingen. Over de balk in hun oog gesproken......

van Kras naar Zen by Bibje
Detail
 

Afijn,
gisteren hebben Zoon en ik dus de potloden en kwasten ter hand genomen. Zoon tekende sonic-character-ontwerpjes en ik tekende eerst hem(poeh dat was lang geleden dat ik een model had nagetekend), en daarna deed ik een frustratie-kras-sessie, die eindigde in een Zen oefening. Als je goed kijkt zie je de krassen er nog doorheen schemeren. Jammer was wel dat ik de 6B potlood had gebruikt dus de kleuren werden grijzig.....nou ja voor de volgende keer , dan pak ik een mooi kleurtje water-oplosbare stift. Want 1 ding is duidelijk, ik ben nog lang niet van mijn frustratie af. Erger nog, maandag prikte de therapeut even in een oud wondje. Eentje die ik zover weggestopt had dat ik hem glad vergeten was. En dat nare plekje veroorzaakt nu gevoelens in mij, die ik helemaal niet wou voelen. Dus mishandel ik nu mijn tekenblok. Net zo lang totdat dat gevoel weer uitgeraasd is.

Ik had even zin in songfestival.....enjoy ;)
 

1 opmerking: