donderdag 9 mei 2013

Onderzoek

gevonden in de tuin en toen een creatief momentje
Donderdag alweer,
rare week, vol niksen en naksen en ineens heel hard moeten werken voor de onderzoeken. Ik haat dat!
Iedere keer opnieuw werk doen waarvan ik dacht dat het nu al wel eens een keer klaar was. Al die energie in een bodemloze put lijkt wel.
Gisteren voor de zoveelste keer het verhaal Zoon geconstrueerd. Uren over de archieven gehangen, alle verslagen weer doorgeploegd en van alles opgeschreven. Met bronvermelding en al! Alsof ik een scriptie schrijf, zo voelt het, maar dan niet om mijn Minor te behalen, maar om zoon te redden.
Gisteren ook het dossier van school opgehaald....er mist wel het een en ander ja....de contactjournalen tussen hen en instelling bijvoorbeeld en tussen hen en bjz....dus moet ik daar weer achteraan. pffffff
Alsof we niks beters te doen hebben.
Ook  de instelling had niet alle contactjournalen toegevoegd....ik mis die van hen en bjz nog.
En bjz heeft nog niet gereageerd.
Wat is toch de tactiek hierachter?
Kan iemand mij dat vertellen?
vooraanzicht

Gevolg is wel dat mijn goede start van deze week nu weer in de as ligt. Ik ben moe.
Ik hoop dat dit alles voor het gendertraject afgelopen is.
Moet met Zoon ook nog afspreken hoe we dat gaan doen....gaat hij het traject in voordat hij naar de nieuwe school(bij vader) gaat of daarna, of halverwege als hij al om is en dus met nieuwe identiteit kan beginnen? Ook zo'n vraag waar we door alle consternatie gewoon niet eens over nagedacht hadden. Maar wel een hele belangrijke. Duidelijk is wel dat dit hele onderzoek ons afhoudt van wat werkelijk belangrijk is en daar baal ik op dit moment even flink van.


mooie schaduwen
Als ik straks uitgebaald ben ga ik buiten in de zon een kopje thee nuttigen onder het genot van dit liedje......en dan weer aan het onderzoekswerk, je moet ten slotte wel bezig blijven!


5 opmerkingen:

  1. Een mens heeft idd wel een hele portie doorzettingsvermogen nodig om zich hier door heen te slaan. Niet opgeven!
    En de ´tactiek´; er is iets waarvan ze niet de behoefte voelen dat dat ´aan het licht´ komt, iets waar ze achteraf niet zo trots op zijn?
    Hoe je het traject kunt plannen, daar is vast iets meer over te zeggen door (ervarings)deskundigen? Kan me idd voorstellen dat dat niet onbelangrijk is.
    Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sannah,
      idd We zullen doorgaan
      Met de stootkracht
      Van de milde kracht
      Om door te gaan.......hulp is er ook gelukig!

      Verwijderen
  2. Niksen en naksen; haha, heel herkenbaar.
    Je doet echt geen werk voor een bodemloze put ! Wat je doet, is woorden geven aan het leven van je zoon. En daarmee ook aan je eigen leven. Je geeft jullie gezin een stem met dit zoeken, onderzoeken en schrijven. Een stem die steeds duidelijker wordt en waar straks naar geluisterd gaat worden. Een hele creatieve daad. Daar kan geen artist date tegenop ! Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow jij weet heel mooi te omschrijven waar ik mee bezig ben, ik ga dit op een vel zetten en ophangen. Ik geef mijn gezin een stem waar men naar zal luisteren! Prachtige affirmatie DANK!!!!

      Verwijderen
  3. :) heel graag gedaan ! Jij bedankt voor het delen hier.

    BeantwoordenVerwijderen