zondag 31 maart 2013

Parabel......

Het is als komen bij de dokter voor een uitslag, exceem, u kent het wel.....
Hij schrijft een zalfje voor en dat smeer je er dan op. Eventjes lijkt het wat minder te worden maar helaas....dus ga je terug.
De dokter zegt,"O dat gebeurt wel vaker hoor, kijk ik geef je nu dit merk, het doet hetzelfde maar is een beetje anders van samenstelling"
Vervolgens ga je weer vol goede moed weg en smeert het zalfje keurig op de uitslag....eigenlijk gebeurd er niets, je wil wel graag maar je ziet geen verschil. Een volgend bezoekje aan de dokter maakt ook al geen verschil, want volgens hem moet je gewoon even wachten tot er resultaat is.....dus wacht en smeer je nog een tijdje door.
Maar nee, het helpt echt niet. Je gaat terug...en zo doe je dat nog een flink aantal keer. Elke keer krijg je wat anders, steeds een beetje sterker en agressiever.
De uitslag verdwijnt niet, nee erger nog, het wordt zelfs meer en heftiger.
Je begint nu ook andere symptomen te krijgen, maar volgens de huisarts kan dat niet aan de behandeling liggen.
Lange tijd geloof je de deskundige man. Je gaat zelfs bijna mee in de laatste poging om de uitslag voorgoed uit te roeien met een middeltje wat wel enige risico met zich mee zal brengen. Maar ja, het is wel een laatste optie. Hierna weet hij het echt niet meer zegt hij. Máár, verzekert hij, dit moet toch gaan helpen. En anders heeft hij tenminste zijn best gedaan en is er gewoon niets aan te doen helaas.....

En ineens denk je,
"Dat gaan we dus niet doen!
Ik ga mijn leven niet op het spel zetten voor exceem, wat inmiddels een dikke zweer geworden is en veel gezondheidsklachten extra heeft opgeleverd zoals benauwdheid en galbulten en allergische reacties."
Je gaat op zoek naar een alternatief.
En wanneer je dan eindelijk een alternatief gevonden hebt en hebt uitgevoerd( nml geen aardbeitjes meer eten)ga je terug naar de dokter om te zeggen dat je een andere behandelaar hebt gevonden.
Die zet je onmiddellijk weer op je plek en zegt dat dat geen optie is,en die aardbeitjes moet je blijven eten, dat is goed voor je gezondheid, die kan je echt niet missen in je dieet! En dat effect, dat is gewoon toeval.
"Ben je nou helemaal, dat kan niet!!!!!
Wat????? Doe je het toch?
Dan zal ik ervoor zorgen dat dat niet meer kan gebeuren, want ik ben van MENING, dat het niet zal helpen en dus zal ik ervoor zorgen dat je het niet MAG van mij. En ik ga andere mensen ervan overtuigen dat JIJ het helemaal fout hebt en zij gaan mij helpen om jou te overtuigen dat dat echt zo is. Want mijn behandeling is de ENIGE WARE behandeling. Ik ben de enige GOEDE dokter voor jouw probleem. En dat zal ik je bewijzen ook!
Dat doe ik zo: Ik ga ervoor zorgen dat ik die behandeling bij jou ONDER DWANG, namelijk MET TOESTEMMING VAN DE RECHTER, bij jou mag doen. En daar heb jij NIETS over te zeggen! Het maakt mij niet uit dat het fout kan gaan, ik heb dan tenminste mijn best gedaan.......oja en terwijl we dan toch bezig zijn nemen we de rest van je familie ook even mee in deze behandeling, dat gaan we de rechter meteen ook maar zeggen, dat we ervan OVERTUIGD zijn dat dat MOET. Zij zullen net als jij wel van hetzelfde last hebben! Een andere dokter, dat kan echt niet......"
...............................
..........................
....................
............
........
.....
...
.

Naar het voorbeeld van Jezus schreef ik deze parabel.........het is tenslotte Pasen.......




1 opmerking:

  1. Je radertjes blijven draaien. Twijfel niet aan jezelf, je doet het goed en hebt het beste voor met je kinderen. Deskundigen werken zoals het ze geleerd is, dat wil niet zeggen dat het de beste manier is. Jouw eigen instinct kan de weg wijzen die het beste is. Wees trots op je vechtlust en je liefde voor je kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen