woensdag 16 januari 2013

Oké dan....

Zit net wat te bekijken op de school van zoon, je weet wel, de school waar hij al een jaar niet meer komt i.v.m. het niet kunnen voldoen aan de zorgvraag.
Bekeek ik, zomaar eigenlijk, de lijst met medewerkers op school. Scrol wat naar beneden en kom daar de lijst met docenten tegen. Ik was gewoon nieuwsgierig naar de gezichten, geen idee waarom. Dat heb je wel eens...
Nou ja, ik lees zo een beetje wat weg en zie de leraar van zoon er ook bij staan.Lees ik daar toch dat hij helemaal geen docent is. Hij is lerarenondersteuner. Nu heb ik niets tegen lerarenondersteuners, maar in dit geval vind ik het wel een beetje heel erg vreemd. Want naast hem staat in de klas geen avo-docent die hij moet ondersteunen en die de eindverantwoordelijkheid draagt. En dat in een structuur klas die extra zorg nodig heeft en die alles vraagt van een docent op didactisch gebied.

Is het raar dat het me nu niets verbaasd, dat school niet deed aan dyslexietraining en aan extra aandacht en aan onderwijs op maat in deze klas? Dat gaat ook niet lukken als de docent voor de klas geen docent is.
Ik baal hier wel van, want zoon is een thuiszitter geworden, en ik vraag me af of hij dat ook geweest was als hij gedegen onderwijs had genoten en uitgedaagd was geweest op deze school. Want eerlijk is eerlijk....naast de sociaal-emotionele problemen, van deze voor hem onveilige school, verveelde hij zich ook flink doordat het niveau zo laag was. Hij ging er zelfs van onderpresteren. Aangezien ik school nog een keer zal spreken komt dit ook nog ter sprake, ik ben benieuwd wat ze me daarover te vertellen hebben.

3 opmerkingen:

  1. Hoooo;ik weet niet of de klank overkomt die hier bijhoort. Ik hou mijn adem in gewoon. dit is echt erg hoor, vind ik. Goed dat je je impuls om te scrollen gevolgd hebt. pff

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is zon jewordterzoboosmaarjehebtergeenpiepaan-moment als je al scrollende leest en kijkt en het op je in laat werken en conclusies trekt dat jouw kind o.a. hiervan de dupe is, aaarggghhhh ...

    BeantwoordenVerwijderen