woensdag 28 november 2012

Zen.............en land-art

land-art mandala









Het is alweer woensdag, de dagen vliegen voorbij. Niet bepaald aan bijzondere dingen hoor, welnee, ze glijden gewoon zomaar voorbij en voor je het weet is het dan alweer en dag verder. Na de woest/wilde zondag ben ik een beetje ingestort. Ik was toch wel enigzins over mijn grenzen heen gegaan. Niet ernstig hoor, dat niet, maar niet meer kunnen slapen van vermoeidheid is natuurlijk niet ideaal. Dus ben ik nu moe....en vallen de ogen nog steeds dicht als ik wil lezen, of gewoon even zit,zelfs als een van de kinderen iets vertelt. Bovendien heb ik ook meteen geen interessante gespreksstof meer. Tis een warboeltje in mijn hoofd.
Daarom heb ik maar weer een naaiwerk ter hand genomen. Die lag er nog van van het voorjaar(schaaaaaam) Een mooie rode linnen jurk voor dochter. Ze groeit alleen nog maar in de hoogte dus voorlopig kan ze deze nog wel aan.
Nu naai ik niet met de machien, die maakt zoveel herrie en ik word er toch altijd enigzins zenuwachtig van.  Ik naai op de hand. Dat pak ik erbij als ik even lekker zit. Het is heel rustgevend om de steekjes door de stof te halen. Een soort van thearpie. "Nu even pas op plaats Bibje", kopje thee en home-made-chocolate-cake erbij en ik kan er wel weer even tegen hoor ;)

strand-art

Maar er is ook iets anders wat nu rijpt in mijn hoofd.
Ik heb nu zoveel takken(mooie takken, dun dik kort lang en piepkleine) waar ik wat mee wil gaan doen. iets van gaan maken, Land-art. Het broeit al een tijdje in mijn binnenste, en nu heb ik nieuw materiaal. Wat ik normaal op het strand doe wil ik nu ook hier thuis in de tuin maken.


Het herinneringsspiraal heb ik nml inmiddels weggehaald. De stenen werden steeds omgekiept door verdrietig kind. Tijd voor iets anders dus. Hieronder nog wat meer voorbeeldjes van wat ik op het strand meestal doe wanneer andere moeders aan het zonnen zijn en ik baal van het zitten/kijken/schrijven/tekenen onder de parasol........Vandaag ga ik maar eens een beginnetje in de tuin maken. Keep you posted !



strand-art


.
strand-art

OOO joepie, de zon schijnt
(¯`v´¯) ♥
  `*.¸.*.♥.✿´´¯`•.¸⁀°♡ ♥ .¸¸.•´¯`•♥•´¯`•.¸¸.

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee zeg, ben erg benieuwd.
    Met de hand naaien,wat knap en veel werk ;-) maar ik moet zeggen ik handwerk ook graag , geeft veel rust in je hoofd

    BeantwoordenVerwijderen