woensdag 7 november 2012

Dankbaar

Harten-licht in de straat.
Tussen de puinhopen van het leven ben ik op zoek naar snippers dankbaarheid. Dankbaarheid voor wat er wel is, voor wat mooi is en puur. Wat een schoonheid in zichzelf heeft wat niet te evenaren is, compromisloos, gewoon, omdat het zo is. Waar geen invloed op kan worden uitgeoefend om het lelijk te maken, of angstig of boos. Eeuwige tijdloze lichtjes van God. Lichtpuntjes in het duister langs een weg die ik moet gaan.
Zoals die droom waarin ik op de fiets rij en nauwelijks vooruit kom. De rit is oneindig zwaar maar ik heb een doel. En hoewel ik geïrriteerde mensen achter me heb fietsen, die steeds zeggen dat ik af moet slaan, volg ik de weg. Ook al zou afslaan een veel makkelijkere weg zijn. Ik kom amper vooruit en het commentaar is niet van de lucht....maar ik zet door.
Dankbaar ben ik voor mijn enorme wilskracht en voor mijn moed om tegen de stroom in te durven blijven gaan. Om mijn eigen weg te blijven volgen. Dankbaar dat ik mijn droom niet opgeef. De droom van een vrij en ongehinderd leven. Dankbaar ook voor die mensen die mij daarin bijstaan, te hulp schieten! Dankbaar voor de bemoedigingen en aansporingen. En nog dankbaarder voor de dankbaarheid naar mij toe. Ik ben zo dankbaar daarvoor.
En ook al duurt de rit nog zo lang, al  is het nog zo zwaar, langs de weg staan de lichtjes van dankbaarheid...............
(¯`v´¯) ♥
..`*.¸.*.♥.✿´´¯`•.¸⁀°♡ ♥ .¸¸.•´¯`•♥•´¯`•.¸¸.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten