maandag 7 mei 2012

Een miljoen x een glimlach per dag....








Ooit kreeg ik de vraag waarom ik altijd een lach op mijn gezicht had als ik haar groette. Ik weet nog hoe verward ik was, vond het ook wel een vreemde vraag. Ik weet ook niet meer wat ik antwoordde door de consternatie, maar  ik weet wel dat ik me behoorlijk opgelaten voelde voor mijn vriendelijk zijn.

Dat heb ik wel vaker, sommige mensen zijn er niet zo van gediend lijkt wel. Of eigenlijk.... ze waren er niet op voorbereid. Op zoveel vriendelijkheid op dat moment. Misschien waren ze wel boos of verdrietig of depressief ofzo, en hadden ze niet verwacht dat er überhaupt iemand naar hen zou glimlachen. Dat kan dan behoorlijk schokkend zijn, dat je zomaar een lach naar je toegeworpen krijgt. Ik bedoel maar,helemaal gratis en voor niets. Ze hoeven er niets voor te doen. Zelfs niet van te voren vriendelijk zijn.

Gelukkig heb ik het lachen nog niet verleerd, en steeds vaker lach ik ook naar iedereen die nijdig doet tegen mij! OOOOOO daar kunnen ze zo slecht tegen, maar weet je, het kan me niks schelen. Nee erger nog, ik heb besloten om gewoon iedereen een glimlach te schenken!
En ook mezelf !
In elke spiegel die ik tegenkom ga ik naar mezelf lachen.
Ik heb veel spiegels in huis......
Ik wordt er nu al vrolijk van....:-)
~

1 opmerking: