zondag 20 februari 2011

~Voornemen / Intention~

Iedere stap is vrede.De stralende zon in mijn hart. De stralende zon is mijn hart. Elke bloem beantwoord mijn glimlach. Hoe groen en fris al wat groeit. Hoe verkoelend de wind.Elke stap gezet in vrede, veranderd de weg zonder einde in een blijmoedig pad.

Tich Nhat Hahn



Ik heb besloten dat ik ga lopen. Niet voor de gezondheid en niet voor de vrede en ook niet voor het lekkere gevoel wat je ervan krijgt maar puur, omdat ik geen geld meer heb voor benzine. Met een hele vakantie voor de boeg maakt dat helemaal niets uit, want zeeeen van tijd en lente in aantocht. Ik ben er bijna helemaal klaar voor. De wandelschoenen staan nog in de bestelling bij God, net als het mooie weer, maar ach.....niets houdt mij tegen de eerste stappen alvast te zetten en toch stiekem te genieten van de frisse lucht, het gevoel van vrede en de het idee dat ik mijn gezondheid een plezier doe.Gisteren ben ik gaan lopen, karretje mee voor de boodschappen(zo'n fleurige rode gebloemde tas op wielen), muts op en sjaal om en lopen maar. ik was zo opgefrist dat ik later nog een keer ging om vergeten elastiekjes te gaan halen. Twee wandelingen op een dag....HEERLIJK!!!!!!Straks ga ik lopend naar de kerk, en vanmiddag verzin ik ook nog wel wat wat ik lopend kan gaan doen.Dit wordt een prachtige dag!Elke stap is vrede!

~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten