maandag 20 september 2010

~Het zou toch niet????~

mijn bijdrage op mams@work

http://gerdabergsma.web-log.nl/gerda_in_beeld_/images/2009/04/30/miranda_2.jpg

In het zoeken naar een mooi plaatje bij mijn vorige post vond ik nog veel meer dan alleen het plaatje (en die is mooi niet waar?). Ik vond informatie!!! Ja, echt heel veel informatie over dromerig zijn. Ik heb het vol aandacht gelezen en me afgevraagd of dat wat ik las ook voor mij gold. Je weet het maar nooit toch? Straks ben ik niet alleen maar dromerig maar mankeer ik ECHT iets. Ik bedoel maar. Het zou zomaar kunnen. Met een kind waar de vermoedens van ASS nu uitgezocht worden en een ander die ook al zo dromerig is, kijk ik nergens meer van op. Oma vroeg zich altijd af of dat nou wel normaal was. Soms stopte dochterlief zomaar midden in een activiteit om even dromerig voor zich uit te staren. Zelfs tijdens het uitstappen van de auto.....Oma had op tv gezien dat je dan ook wel epilepsie kon hebben..."echt hoor. Zou je het niet uit laten zoeken??? "Ik had toen zoiets van ja hoor...en dacht er verder niet meer aan. Mijn dochter is net als ik, ze dwaalt ook geregeld af....begint ergens en eindigt ergens anders. Dat kwam er even tussen door. Ze droomt ook tijdens het lopen. Met de avondvierdaagse liep ze daardoor tegen een lantaarnpaal op. Helemaal in gedachten was ze. Nou dat herken ik helemaal hoor.

Alle Dagen Dromerig

Affin, ik kwam toen tijdens dat zoeken ook ADD tegen. Alle Dagen Dromerig stond erboven. En ja hoor, dat kon ik ook best wel wezen. Ik herkende mezelf in de punten die genoemd werden. Owjee...ik zou toch niet? Testje doen dan maar...online, een vragenlijst. 100 vragen, 33 punten gescoord. Te weinig voor ADD. Pfieuw...gelukkig. Kleine opluchting toch wel. Maar toen kwam de tweede lijst. Deze zou betrouwbaarder zijn. Ik kreeg hier het advies me verder te laten onderzoeken bij dit centrum voor psycholgie en biofeedback. Zou ik dan toch? Ik bedoel maar, er komt zoveel overeen. Of ben ik toch gewoon dromerig? Nog en testje dan maar...deze keer voor hoogsensitief, daar kan ik me nml ook erg in vinden. Alle vragen met ja beantwoord.....duidelijk HSP dus. Klinkt een stuk interessanter niet waar? Of het wat uitmaakt weet ik niet. Ik ben en blijf dromerig. Nou ja.

Laten we het hier dan maar op houden. ;-)

1 DSMV-etiketje in huis is meer dan zat!

______________________________


In searching for a pretty picture in my previous post I founf much more than the image(wich is pretty is it not?) I found information! Yes really a lot about being dreamy. I have read it very carefully and wondered if it also applied for me. You never know right? I might MATTER something instead of being just dreamy. I mean, it could, couldn't it? Having a child suspected with ADD andanother just as dreamy as her mother, I'm not supriced at anything. Grandma always wondered if it was normal the way my daughter stopped in the middle of an activity to stare dreamily away. Even while stepping out of the car ..........Grandma had seen on tv that that could be a form of epilepsy. "Really, would you not go and see a doctor????" Yeah right I thought and thought nothing more about it. She is just like me. She wanders off, starts somewhere to end somewere else...she was a

She also dreams while walking, ran against a lamppost during the "avondvierdaagse". Her head in the clouds. Wel I do recognise that.

All Days Dreamy

Anyways, during the search I also found information about ADD. All Days Dreamy it said. And yeah,that could be me. I recognised myself in the points mentioned....Ow Dear. A little online test? 100 questions, 33 points scored. Pfieuw.... to little for ADD .Little relief anyway. But then came the second list. This one would be more reliable, they said. I got the advise to let me examine myself further in this centre of psychology and biofeedback. Could I still??? I mean ,there is so much similar. Or am I just dreamy? Another little test .......but this time for highly sensitive persons. You see,I recognise myself in that to. All questions answered yes....so clearly HSP . Sounds a lot more interesting right? Whether it matters I do not know. I am and will always be dreamy. O well....

Lets leave it at that.;-)

One DSMV label in this house is more than enough.


~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten