woensdag 21 juli 2010

~ The Melody of You ~

Al heel vroeg wakker,
na een lange dag strand en laat slapen.
Zoonlief had nachtmerries.

Ik keek zo naar dat koppie van hem, elf jaar alweer.
Kan me nog zo goed herinneren, de dag van zijn geboorte. De worsteling, het klem zitten, de paniek die er even was. de pijn en daarna de opluchting en het boze oversture geschreeuw van mijn kleine jochie. Helemaal paars van het bijna stikken. Hoe ik toen naar huis belde....en mijn moeder aan de lijn kreeg.
"Mamma ik heb een zoon" en in tranen uitbarstte.
Mijn zoon,
die in zijn korte leven zoveel op zijn bordje heeft gekregen dat het niet zo raar is dat hij niet zo blij meer is. Van een moeder met postpartum depressie tot een pappa die zomaar verdween en heel lang wegbleef. Mamma die heel lang maar ziek was en ziek was. 5 Jaar lang zo getreiterd werd in de buurt dat hij wel wou sterven,want dan was hij er maar vanaf. Opa, die ziek werd en na een lange worsteling doodging en oma die van de een op de andere dag naar opa ging.

Nachtmerries.....
"Je mag niet doodgaan hoor, want dan ben ik helemaal alleen!"
"Ik wil voor altijd bij jou blijven, als jij doodgaat wil ik ook dood."

Ik veegde zijn vochtige haren uit zijn gezicht en drukte een kus op zijn voorhoofd. Voorlopig hebben we nog een lange weg te gaan naar heling. Moet boosheid nog weggspoeld worden door tranen en tranen drogen door nieuwe zonnestralen in zijn hart.

Voor Jou Lieve Knulleman,
Kus Mamma
~

"Melody Of You"


you're a painting with symbols deep, symphony
soft as it shifts from dark beneath
a poem that flows, caressing my skin
in all of these things you reside and I
want you flow from the pen, bow and brush
with paper and string, and canvas tight
with ink in the air, to dust your light?
from morning to the black of night

[Chorus]
this is my call I belong to You
this is my call to sing the melodies of You
this is my call I can do nothing else
I can do nothing else

you're the scent of an unfound bloom
a simple tune
I only write variations to sooth the mood
a drink that will knock me down to the floor
a key that will unlock the door
where I hear a voice sing familiar themes
then beckons me weave notes in between
a tap and a string, a bow and a glass
you pour me till the day has passed....

[Chorus]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten