vrijdag 16 juli 2010

~Dag huis~


ons hofje, uitzicht vanuit de voortuin.


Hij staat te koop,
het is dan toch zover. Ik moest even slikken toen ik het zag staan in het donderdag-krantje. Ons huis, het huis waar ik vanaf mijn vierde tot mijn 22ste in gewoond heb. Het huis waar mijn broertje geboren werd en ouders 37 jaar samen woonden. Het huis waar mijn vader stierf. Het huis waar mijn moeder nog 2 jaar alleen woonde voor de brand uitbrak........
Het is nooit meer ons huis.
Op de foto staat het leeg te wezen.

Hierboven nog een foto die mijn vader maakte van dochterlief. Hij maakte deze foto op de eerste schooldag in 2006. Zo vanuit de deuropening het hofje in. Mooi het was het daar ? Ik had zo met ze willen ruilen. Maar toen ik toe was aan een huis in die buurt werd de wijk verkocht, zal je altijd zien.

Nu hoef ik er niet meer te wonen. Er is niets wat me daar nog trekt. Mijn ouders wonen nu ergens anders. Alleen in dromen kan ik ze nog zien. En dan de herinneringen aan de ellende op de buurt maakt dat ik net zo goed ergens anders kan zijn. Dus neem ik afscheid van deze plek.
Dag huis,
dag verleden,
dag.

~


Geen opmerkingen:

Een reactie posten