woensdag 30 december 2009

~Wie bewaart die heeft wat~


Het is wit buiten,
maagdelijk wit,
mooi wit.

Het geeft zo'n gevoel van vrede als het zo wit ziet buiten.
Natuurlijk zit ik binnen,
en voel ik de bijtende kou niet,
hoef ik nog even geen wanten aan en een muts op en een dikkere jas aan,
maar het is wel prachtig wit.
Dat wordt buiten spelen voor de kids(nu nog in dromenland) en sneeuwruimen voor mij.
OOOO ik krijg het nu al koud,
even zoeken naar mijn "bont"jas hoor,
die heb ik nog uit lang vervlogen tijden.
Een lange met capuchon!!!!
Ooit gekocht toen ik kogelrond in blijde verwachting was van dochterlief.
Nu inmiddels alweer 9 jaar geleden.
Ik heb hem jaren gedragen met veel plezier.
Het is zo eentje waaronder je nog een "jas" kan verstoppen en niemand die het ziet!
Heeeeeeeerlijk warm dus.

Ik was hem een paar jaar terug helemaal zat en heb hem toen aan de kapstok gehangen.
Later zelfs verbannen naar de zolder.
Ik zou hem ooit nog wel eens gebruiken voor een jas voor dochterlief bedacht ik me toen.
Er zit genoeg stof aan.
Het is er nooit van gekomen,
dochterlief kreeg mooie jassen van de marktplaats en mijn "bont"jas hangt
inmiddels weer aan de kapstok.
Gelukkig,
toch wel,
stel je voor,
dan had ik nu dus een nieuwe moeten hebben,
of een tweedehandsje,
maar deze heb ik nooit meer ergens gezien,
en deze is wel de mooiste,
echt wel.
Lekker wijdt,
Helemaal uit de mode,
lekker eigenwijs dus!
Maar bovenal lekker warm!
~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten