maandag 22 juni 2009

Hazes dus........



Het is stil in huis,ik ben helemaal alleen.
Dat komt niet zo heel vaak voor, meestal is er altijd wel iemand met wie ik een ruimte deel.
Nu even niet.
Ik heb net ge-YouTubed....een beetje zoals ik vroeger MTV keek....alleen was het toen vaak wachten op de goede clips,en dat duurde nog wel eens erg lang.Daar kon ik me dan zo aan ergeren. Het Harry en Anita gehalte was te hoog naar mijn smaak. Ik was alternatief weet je wel!
Dan mocht je al het andere natuurlijk niet goed vinden, echt niet!
Natuurlijk was ik ook hierin een dwars meisje! Ik had dus meer in mijn collectie dan het ge-eikte alternatieve gebeuren. Ik had van alles, van klassiek tot alternatief, alleen geen Harry en Anita spul. Dat ging me nog net even te ver....dus de Dolly Dots vond je niet bij mij, net zo min als Doe Maar, Spargo, Mai tai en al die ander populaire muziekjes. Nee ook geen disco, soul, funk voor mij. En al al helemaal geen Hazes en consorten...BLEGH......
Hoe anders is het nu.......
Nu doen we aan You-Tube'n, ook de muziek keuze is in de loop der jaren enigzins veranderd. Nee ik ben niet bekeerd, dat niet, de alto muziek heeft nog altijd mijn voorkeur. Maar er is het een en ander bijgekomen waarvan ik 25 jaar geleden nooit gedroomd zou hebben.
Laat ik het maar meteen bekennen.....
Ik luister nu ook naar echte commerciële muziek....:$:$:$:
en dat was vroeger een vies woord, laat staan dat je er naar wilde luisteren als alternatief persoon. Nee dat kon echt niet hoor, dan moest je jezelf diep, heeeeeel diep schamen!!!!!
Dan hoorde je er niet meer bij!
Hoe het dan toch zo gekomen is?
Tja...ik werd ouder,en toen kon het me niet zo heel erg veel meer schelen wat anderen van mijn muziekkeuze vonden....of eigenlijk, het werd steeds een beetje minder. Ik weet nog hoe ik stiekum de cd van Mariah Carey kocht(Daydream)....oe dat was eigenlijk not done, maar ik vond het zo'n goede zangeres toen en ik koos voor haar en liet Bjork nog een weekje op de plank liggen.
het commentaar was niet van de lucht....WAAAT Mariah Carey....
Maar zij is nog niks met wat ik nu beluister.....
echt, het is helemaal bergafwaards gegaan sinds mijn vader is gestorven.
Alle remmen zijn los gegaan.
Een paar maanden na zijn dood heb ik de radio van de alto zender afgehaald en op 100%NL gezet en daar staat hij nog steeds op. Geheel naar ieders tevredenheid moet ik u zeggen.
Ook dat nog! We zingen hier net zo hard met Hazes mee als met Snow Patrol en voor een Red draaien we onze hand ook niet meer om.
Kortom,
het is een puinhoop geworden op muziek gebied.
En weet je...HET KAN ME LEKKER NIKS SCHELEN!!!!!!!
Nu hoef ik niet meer herinnerd te worden aan die vreselijke maanden voor zijn heengaan, nu hoef ik niet meer na te denken, nu hoef ik niet meer de tranen te verbergen....want met de Hollandse smartlap mag alles!
Ik mag huilen bij "Afscheid nemen bestaat niet", het lied wat wij grijs draaiden na zijn dood en slikken bij "De vlieger" van Hazes , omdat ik die brief ook zo graag naar hem opstuur en naar Red (into the light) op dit moment, omdat het me zo doet denken aan de jaren 70 toen we nog een echt gezin waren en wij ons koesterden in zijn aanwezigheid. Het mag lekker allemaal.....en ik doe het ook.
Het maakt allemaal niet meer uit, het is helemaal niet belangrijk meer.
Wat veel belangrijker is is dat ik me goed voel, dat we er plezier in hebben, dat ik doe waar ik zin in heb, en dat ik geniet!
Ik doe mijn best.
Daarom nu een ode aan mij,
hoofd omhoog en zingen maar!
Nick En Simon - Vaarwel Verleden



1 opmerking:

  1. Tja dat heb je dan zo hé,André Hazes daar was mijn zwager groot fan van.Op de sterfdag van André heeft mijn zwager een einde aan zijn leven gemaakt.Dus wij luisteren met andere oren naar André.

    BeantwoordenVerwijderen