zondag 22 februari 2009

...vraag en het wordt je gegeven...

Ik heb mijn keus gemaakt,de tegelkachel gaat het worden.
Nog niet meteen,want dit mooie ding kost een lieve duit, later,als ik genoeg gespaard heb.
Om even een indruk te krijgen...
foto 25
zo'n groene,mooi he.......en zooo zuinig,je hebt maar een dikke boom nodig voor een heel seizoen.Hij brand schoon op,niks geen CO2 uitstoot.Nou die dikke boom heb ik in de tuin staan dus het eerste seizoen zit ik gebakken.
Nu de centen nog....ik ga dus een potje tegelkachel wegzetten.En bij dat potje moet natuurlijk ook de schoorsteenpijp komen.Die maar eerst denk ik,en dan de kachel.
Ik zie het al helemaal zitten,jawel,de kachel komt eraan hoor.
Ik zal hem de kosmos in werpen,deze wens,dat ik maar snel de centen bij elkaar heb,
want zo moet dat volgens "The Secret".Flink wensen en het helemaal voor je zien,in geur en kleur...gewoon vragen en het wordt je gegeven.....staat ook in de bijbel trouwens,oude koek dus.
En ik las net dus dat elke vraag gehoord wordt en elke vraag verhoord.
Nou is dat niet prachtig?
Ik heb nog een hele lijst met wensen hoor,die ik wel gehoord en verhoord wil zien.
Ow...er staat dus ook dat het niet altijd gebeurd zoals ik het me voorgesteld had...het is nml altijd voor het hoogste goed.Tja,dan kan het best wel eens zo wezen dat die kachel er wel komt ja(goed voor het milieu weet je wel) maar die zak geld niet(voor mij alleen)...nou lekker dan weer.
Ik kan natuurlijk ook gewoon net doen of ik die zak geld voor het hoogste goed ga gebruiken,misschien komt die er dan wel?Je weet maar nooit,ik vind nml best dat ik die zak verdien...met inhoud dan wel te verstaan.
Natuurlijk moet ik het wel helemaal zeker weten ,anders geef ik de kosmos tegenstrijdige berichten en kan die niets met mijn wensen.Dus of ik het wel goed en duidelijk en helder wil formuleren en vooral ook er heeeeeeeel erg in wil geloven.Hoe meer ik geloof in mijn wens hoe meer kans op vervulling.
Daar kan ik mij best in vinden,
ik geloof helemaal in de kachel,en ook dat ik het geld uiteindelijk wel bijelkaar gespaard krijg.Jawel hoor,gaat wel lukken.Gewoon een beetje creatief visualiseren dus.
Huh?
Wat is dat nu weer?
nou lees maar even mee;
"Creatief visualiseren is de techniek om met behulp van verbeelding datgene tot stand te brengen wat je wilt in je leven ."
Met andere woorden,DAGDROOM ER MAAR OP LOS!!!!!!!
Zie je wel,dat dagdromen helemaal zo gek niet is.Doe ik mijn hele leven al,ik dagdroom heel wat uurtjes weg.Natuurlijk ben ik niet altijd effectief geweest,dan dagdroomde ik een of ander rampscenario,met happy end dat dan weer wel...maar ja,niet echt duidelijk voor de kosmos,dus die dagdromen die doe ik maar niet meer.Zo krijg ik niks gedaan.Tegenwoordig dagdroom ik wat ik graag wil in en met mijn leven.En ik moet je zeggen,het gaat me steeds beter af,dat dagdromen ja maar ook het resultaat is er naar.Ik begin er handig in te worden zullen we maar zeggen.Zo droomde ik mijn energie rekening omlaag en kijk eens wat er gebeurde...juist,hij ging omlaag.;-) ;-)Ik droomde mooie schilderijen die ik maakte en zie....prachtige werken maak ik.;-)
Maar het dromen over exposeren dat lukt me niet zo heel erg,ik weet niet waar ik moet beginnen.Of het verkopen van mijn werk.....daar moet ik nog duidelijk aan werken.....even die stemmetjes in mijn hoofd de mond snoeren dat je met kunst geen droog brood kan verdienen.
DUHUH....
Droog brood,daar ga ik toch ook helemaal niet voor.Ik ga voor een dik belegde boterham ja!!!!!!!
Ik kan er dus ook gewoon een moodboard van maken,mooi woord voor een collage met alles wat ik wil hebben.Of een schilderij (zie link)ja lijkt me leuk ga ik doen,ik ga mijn wensen in beeld vangen.Misschien levert dit zelfs nog wel mooiere schilderijen op,of gewoon leukere,die zomaar verkocht gaan worden.
"Je weet 't nooit"zou mijn vader gezegd hebben,"gewoon doen"
Ik doe nu alvast maar alsof ik dat geld al heb om die kachel te kopen,ik oriënteer me alvast en zie hem al helemaal staan zo in de kamer.Ik heb het plaatje al in de comp(en nu op de blog)
Ik voel de warmte bij wijze van spreke al in de huiskamer.Het interieur wordt er al op aangepast.Ben ik goed bezig of niet?
Ik bedenk hoe fijn het is om mijn werk te verkopen,en hoe blij mensen zijn met iets van mij aan de muur.Een echte Bib,weet je wel.Hoe meer ik verkoop,hoe meer ik van mijn ander wensen kan realiseren.Jaaaa,ik ga nog maar eens flink dagdromen,nu mag het ,niemand die nog tegen mij zegt dat ik bij de les moet blijven.
.....oooooo zaaaalig zeg.......
droom je mee?
~


http://www.goodfeeling.nl/content/view/138/63/
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/spiritueel/13264-de-kracht-van-de-verbeelding-creatief-visualiseren.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten