woensdag 12 november 2008

hoor de wind waait door de bomen.......

Het waait hier altijd hard,
vannacht ook weer,
ik woon in een tochtgat,
einde van de rails,
overstap naar Texel,
de grote bouwput,
het niemandsland van Noord Holland.......
zucht
wij hebben wel de duinen en zee en strand en een haven met bootjes en vroeger hadden we ook nog eens het meest aantal zonnenuren van Nederland.Nu is dat niet meer zo,Global Dimming weet je wel.En wat we ook hebben,waar ik een stuk minder blij mee ben,is de WIND.
Het waait hier AL-TIJD.
Echt waar,
op elke mooie dag wapperen de haren je om het hoofd en wordt het net niet warm.Hier heb je altijd een harde wind kapsel,ook als je dat helemaal niet wilt!Maar ook als je het wel wilt waait het natuurlijk net de verkeerde kant op en zit het als een vlag op een strontschip(vergeef me mijn taalgebruik,maar dit is wel duidelijk niet waar?)
Nu waait het al dagen.....
Het heeft zelfs gestormd!
En oja,om even in de Sinterklaastrant te blijven;
hier in huis zelfs waait de wind........
zou de WDH* nog komen........
nu hij 't huis zo tochtig vindt,nu hij 't huis zo tochtig vindt.,
nee hij komt liever niehiet,
want dat kost hem veel te veel...tralalalalalalalala
Voor een zuinigerd zoals ik is dat helemaal niet zo Joepie,
alle warmte waait het huis uit,door de kiertjes van de ramen en door die leuke roosterjes voor de frisse lucht,die in gesloten toestand mijn gordijntjes nog laat wapperen.
EN KOUD DAT JE HET DAARVAN KRIJGT!
Vooral als ik op de bank zit voel ik de tocht langs mijn nek gaan,dus sjaal om,vest aan,en een ander plekje zoeken dan maar.Dicht bij mijn kacheltje,op de grond dus.....
Je zou denken dat het wel goed is om frisse lucht te krijgen,ja dat zou je denken niet waar?Helemaal met een oliekacheltje,dan is dat wel essentieel.
Dus wat zeur ik nou?
nou,
het tocht nu zo.....
zo erg dat ik de aftershave van de buurjongen kan ruiken als hij 's ochtends naar zijn werk gaat,of in de tuin bezig is geweest.Of de wasverzachter van de buurvrouw als ze de droger aan heeft staan,welke naast het roosterje zijn uitgang heeft.Mijn longen hebben daar erg last van.
Bovendien vind ik die chemische luchtjes helemaal niet lekker!

Vroeger thuis hadden we klapraampjes,bovenlichtjes geheten,en die kon je naar believen open of dicht doen,dan weer eens aan de ene kant van de kamer,dan weer eens aan de andere kant van de kamer.Al naar gelang hoe de wind waaide.

Maar dat bestaat bijna niet meer,
het bovenlichtje in de keuken is vervangen voor een raam met een roostertje,zo eentje die na een tijdje zwart ziet van de troep en schimmel en die niet goed sluit op het moment dat dat wel zou moeten.In de kamer van hetzelfde laken een pak.Zowel voor als achter zit zo'n mooi roosterje die zo open is,dat jan en alleman letterlijk kan horen wat er zich in de kamer afspeelt(en andersom wat er op straat afspeelt).Dicht kan hij ook al niet goed.
Het wordt dus tijd om maatregelen te nemen,
woningbouwvereniging melden dat het hier tocht,het is immers hun huis,en eisen dat zij daar wat aan gaan doen.
Dan hou ik die wind eindelijk eens buiten.
Scheelt aan stookkosten en behagelijkheid.
~Dat zou nog eens een mooi Sinterklaas kadoo zijn~


*woningbouwvereniging



Geen opmerkingen:

Een reactie posten