zaterdag 29 november 2008

gratis laptop?

Wij hebben geen abonnement bij Ziggo,
nooit gehad ook trouwens.
Toen Multikabel ten onder ging aan Ziggo zaten wij al zonder tv en internet.Multikabel besloot ,na jaren trouwe klant te zijn geweest, ons plotsklaps af te sluiten.Ik zou niet betaald hebben.
Vele correspondentiesmet betaalbewijzen en nog steeds geen heraansluiting verder,besloot ik af te zeggen.Zo'n onbetrouwbare aanbieder zag ik niet meer zitten.Zo heb ik ruim een jaar zonder internet gezeten,en nog steeds zonder tv.
Ik probeerde digitenne,
maar helaas,
geen ontvangst,
ze waren er toen nog meebezig...nu nog steeds trouwens,al meer dan een jaar verder....
Mis ik de tv?
Soms.
Als er een mooie serie is of een docu die ik wil zien,ja dan mis ik de tv....en ja het nieuws gaat al een hele tijd enigzins langs mij heen.Er zijn ergere dingen hoor,en het belangrijkste hoor ik wel via de ether op de radio(met zo'n echte antenne weet je wel)Dan zijn er ook nog de gratis krantjes,genoeg om op de hoogte te blijven dus.
Mijn moeder heeft wel tv,
ik hang daar nog wel eens om wat te tv-kijken.De kinderen dus ook,want die zijn er he-le-maal niet blij mee dat we geen tv hebben.Nou ja,we hebben wel tv natuurlijk maar geen zenders....en dat is knap lastig als je winx wil bijhouden of sinterklaas tv of een of ander gillend en schreeuwend en vooral flitsend programma wat tegenwoordig voor de jeugd om handen is.Ik mis er niks aan,ik was er wel klaar me.Mooi excuus dus dat ik afgesloten ben.Natuurlijk zijn mijn kinderen hier niet bepaald blij mee en soms,dat wil ik best toegeven,ik ook niet helemaal.
Maar goed,enig alternatief is er eigenlijkniet....
of toch wel?
Digitenne viel al af,
tja,Ziggo....liever niet na al die heisa,zelfs Ziggo meende nog te moeten incasseren van wat al betaald was,dus nee,die niet.
Schotel antenne?
Beetje duur in aanschaf...
Het klinkt mooi hoor,150 euro of zelfs 200 euro terug bij aanschaf van een Philips DSR 2212 of Thomson TS4H digitale satellietontvanger in combinatie met een CanalDigitaal smartcard met het Basis-pakket (of hoger instappakket)voor digitale televisie.
Maar ja,er staat mooi niet bij hoe duur die aanschaf dan wel niet kost.
Ik heb mijn twijfels....geen schotel,
en van de week hoorde ik dan ook nog van de geweldige actie van tele-2,
tv plus internet plus gratis een acer mini laptopje.
Kijk dacht ik,dat lijkt er meer op.
Eens even kijken op internet,
jahoor,helemaal zoals me verteld werd.
Internet,tv en gratis laptop.
Even de voorwaarden gechecked,2 jaar contract,
mhmhm,
dat is wat minder maar ooke,de laptop is gratis dus daar ligt dat natuurlijk aan.
Het zag er goed uit.
Nog even verder gekeken en toen kwam de aap uit de mouwen.
De gratis laptop is helemaal niet gratis.
Maandelijks betaal je 44,95(!),
even tellen hoor....
Ik betaal nu 19,94 voor internet.Voor de tv betaal je bij Ziggo 15,85;samen is dat 36,35.Dat is een verschil van 9,24,keer 24(2jarig contract) is gelijk aan 221,76.Dat is dus het bedrag wat je voor die gratis acer laptop betaal die je notabene op 3 december voor 149,- kan kopen bij de bartsmit.
WAT NOU GRATIS!
Dat is een stuk duurder dan een gratis laptop met dvdRW en 120 GB en een mobieltje en belminuten!Ik zie ze geregeld staan voor zo'n 22 euro per maand.Tja dat is dan 24 keer(want ook hier 2 jarig contract) maakt 528 euro.Een gewoon telefoon abonnement kost al bijna net zo duur.
Geen tele 2 dus voor mij,
geen tv maar,
Helaas!
Ja......
en nee.
Een dvdtje kijken of een avondje oma tv kijken en babbelen en thee drinken of gewoon lekIer vroeg naar bed en een goed boek is net zo gezellig,
en niet te vergeten,
~een stuk goedkoper!~

Geen opmerkingen:

Een reactie posten